sunnuntai 28. kesäkuuta 2009

Matka pitkin rannikkoa jatkuu

Siirryimme 23. Torhamniin noin 43 mailia. Utklippan olisi ollut näkyvisä, mutta seuraavan päivän tuuliennusteet olivat aika rajuja ja olisimme jääneet jumiin pienelle luodolle. Torhamn on pieni kalasatama, jossa on parikymmentä vieraspaikkaa. Pidimme tuulta ja kävimme bussilla Karlskronassa ja jatkoimme matkaa navakassa tuulessa pitkin rannikkoa. Bornholm olisi ollut epämiellyttävän matkan takana, nyt menimme pienellä genoan tilkulla kesän nopeusennätyksen 7,75 solmua ja pysähdyimme Karlshamniin, Väggan satamaan. Kylkikiinnityksessä Tanskalaisveneen takana yötä ja 26. päivä lyhyt 10 mailia kovassa kelissä Hanön saarelle. Viehättävä saari, jossa aivan vasta uusitut laiturirakennelmat. 27. päivä siirryimme mukavassa kelissä 48 mailia Kåsebergaan, jossa on suuri 1000-1500 vuotta vanha veneen mallinen kiviladelma. 28. päivä aamulla pari tuntia Ystadiin. Päivä kului huvipuistossa, jonka vesiliukumäet olivat mukavia. Illalla Thairavintolaan syömään ja takaisin veneelle. Maanantain suunnitelmat riippuvat tuulista, Saksa on kuitenkin tavoitteena.